سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین هتل های تور کیش - قسمت دوم

بهترین هتل های تور کیش - قسمت دوم

در بخش قبل مقالات تور کیش با هتل هایی در کیش آشنا شدید "بهترین هتل ها برای اقامت و تور کیش - قسمت اول".

با مقاله دوم در خدمت عزیزان هستیم و امیدواریم در انتخاب هتل های مناسب، خدمات ارزنده ای برای شما انجام دهیم

بهترین هتل ها برای اقامت و تور کیش - قسمت دوم

(رستوران)

هتل بزرگ داریوش

تعداد ستاره ها: 5 ستاره

من تحقیقی در خصوص  بهترین هتل ها را انجام می دهم ، اما هتل داریوش به طور جدی یکی از گزینه های مورد علاقه من در کیش است. من همیشه معماری این هتل را تحسین می کنم، حتی هر زمان که از جلوی آن عبور می کنم، ظاهر بیرونی آن من را مجذوب خودش می کند. این هتل الهام گرفته شده از یکی از قدیمی ترین تمدن های ایران و بقایای شهر تاریخی قدیمی موجود در شیراز است، جایی که تحت عنوان "تخت جمشید" شناخته می شود و تمدن آن به امپراطوری هخامنشی باز می گردد. به هر حال، این مکان یک مدل کوچکتر از آن دوران است، که فوق العاده است. هتل در حدود 119 اتاق دارد، از این رو واقعا بزرگ است.

 ورودی هتل داریوش

نزدیکی این هتل به مرکز شهر آن را حتی بیشتر محبوب کرده است، شما می توانید با حدود 15 دقیقه پیاده روی به مرکز شهر برسید یا با استفاده از یک تاکسی این زمان را به 5 دقیقه کاهش دهید. گفته شده است که این یکی از چند هتل در جهان است که تاریخ و فرهنگ کشور را فقط با معماری و طراحی خود نشان می دهد. این مکان یک هتل مجلل و باشکوه است. من همیشه طرفدار این هتل هستم چرا که ساخت آن منحصر به فرد است.

پس از صحبت در خصوص معماری هتل، بیایید به خدمات ارائه شده توسط این هتل بپردازیم، این هتل یک گزینه با امکانات تقریبا کامل است؛ این هتل دارای یک استخر شنا، ساحل خصوصی خود هستند که عالی است و در تابستان شلوغ نخواهد بود. همچنین دارای باشگاه بدنسازی، بدمینتون، میز بیلیارد، دوچرخه و پینت بال می باشد. اتاق جکوزی و ماساژ نیز وجود دارد که ماساژ تایلندی را ارائه می کند.

این هتل همچنین دارای یک اتاق شستشو است. با این همه من نمی خواهم که حوصله شما را سر برده و تمام امکانات این هتل را برایتان لیست کنم به اما بدانید که این هتل همه چیز که شما نیاز دارید را دارا می باشد.

در خصوص غذا نیز شما هم اکنون به مرکز شهر نزدیک هستید، بنابراین مکان های زیادی وجود دارد که می توانید به آنجا بروید، اما در صورت تمایل به اقامت در هتل، دو رستوران در هتل وجود دارد که من شخصا هر دو را امتحان کردم، رستوران آپادانا در طبقه همکف، غذاهای دریایی خوبی دارد، هر چند من 3 سال پیش غذاهای این محل را امتحان کردم، حدس می زنم نظر من هنوز معتبر باشد. رستوران "پاسارگاد" نیز در طبقه همکف وجود دارد که غذای فست فود عرضه می کند و کیفیت معمولی دارد. یک کافی شاپ نیز وجود دارد، اما من خودم آن را امتحان نکرده ام.

در خصوص قیمت اتاق ها، هتل داریوش بسیار ارزان تر از ترنج است، به دلیل اینکه هتل ترنج درون آب است، اما هتل داریوش اینگونه نیست. قیمت ها از 140 یورو در هر شب برای یک اتاق برای دو نفر با منظره باغ شروع می شود، اما این همچنین بستگی به زمان و مکان رزرو اتاق شما دارد. معمولا در طول سال نو و تابستان، گران تر خواهند بود. گرانترین نرخی که من دیدم حدود 450 یورو در هر شب در مجموعه سلطنتی بود. من واقعا توصیه می کنم که این هتل را به هر جای دیگری ترجیح دهید. این هتل یکی از گزینه های مورد علاقه من است.

هتل ارم

تعداد ستاره ها: 4 ستاره

هتل ارم مکان بسیار خوبی برای اقامت است، من می دانم که که این یک هتل چهار ستاره است، اما یکی از چهار ستاره هایی است که چیزی از هتل های پنج ستاره کم ندارد. من به ویژه طراحی این هتل را دوست دارم. گمان می کنم هتل های کیش معماری های منحصر به فردی دارند که حتی بیش از انتظار من می باشد. تقریبا 70 درصد از اتاق ها در این هتل چشم اندازی از خلیج فارس را به یک اندازه دارند و این چیزی است که این هتل به آن می بالد. در این هتل حدود 210 اتاق وجود دارد و این مکان تقریبا ارائه دهنده گزینه های کامل است. این هتل دارای یک استخر شنا (در حال حاضر کار نمی کند) و یک سونا، میز بیلیارد، میز پینگ پنگ و یک سالن ورزشی می باشد که می توانید در طول تعطیلات هم به ورزش و بهبود سلامتی خود بپردازید. معمولا در طول تعطیلات من مثل سیب زمینی می شوم و اگر حمام آفتاب بگیرم به یک گوجه فرنگی تبدیل می شوم. لطفا فکر نکنید من همیشه اینقدر تنبل هستم، من فقط خسته هستم و ترجیح می دهم در طول تعطیلات بیشتر به استراحت بپردازم.

با تشکر فراوان از زمانی که به زیما سفر پارس اختصاص دادید. در قسمت بعد نیز با همین سری مقاله هتل های کیش در خدمت شما عزیزان هستیم

همراه ما باشید و در تور کیش  و در بهترین هتل های کیش ما را همراهی فرمایید.

می توانید از تور کیش  زیما سفر پارس دیدن نمایید.

زیما سفر پارس ارائه کننده  تور کیش ، تور نوروزی کیش و تور لحظه آخری کیش.


حمل و نقل شهر مشهد مقدس

حمل و نقل در مشهد مقدس

حمل و نقل و راه های ارتباطی در مشهد مقدس

در این مقاله سعی داریم با انواع راه های ارتباطی در مشهد مقدس آشنا شویم. صرف نظر از اینکه در قالب  تور مشهد  به این شهر آمده باشید، ممکن است نیاز داشته باشید از این سرویس های حمل و نقل در مشهد استفاده نمایید. همراه زیما سفر پارس باشید ،به بررسی آن ها می پردازیم تا با اتوبوسرانی در مشهد، مترو و ... بیشتر آشنا شویم.

مسیر های زمینی در مشهد

سرویس اتوبوسرانی حمل و نقل عمومی

مشهد، مانند دیگر شهرهای مدرن، دارای سیستم کامل و فشرده خدمات اتوبوسرانی عمومی است. با استفاده از این سرویس می توانید به هر نقطه ای از شهر سفر کنید. ایستگاه اتوبوس می تواند تقریبا در نزدیکترین محل به خانه و یا دفتر شما یافت شود. بلیط کاغذی قدیمی با کارت های هوشمند جایگزین شده است. خطوط BRT بخش مهمی در این سرویس حمل و نقل را شامل می شوند و بسیاری از خیابان های بزرگ در شهر برای استفاده کارآمد از این خطوط، محدوده بندی شده اند.

خطوط ریلی شهری

مشهد از خطوط ریلی شهری برای انتقال میلیون ها نفر در روز بهره می برد. این دومین سیستم حمل و نقل سریع در ایران است که موجب صرفه جویی در زمان سفرهای شهری با میزان مصرف پایین هزینه و انرژی می شود. سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری مشهد یکی از خطوط خود را از ساعت 6:30 تا 21:30 به طور روزانه اجرا می کند. خط اول در حال حاضر فعال بوده و خط دوم در در حال ساخت است.

سفر با قطار و اتوبوس

سفر به مشهد از طریق اتوبوس و قطار راه دیگری برای کسانی است که علاقمند به لذت بردن از مناظر طبیعی، شهرها، روستاها و حتی مکان های تاریخی در حالی که در حال سفر هستند، می باشد. ترمینال امام رضا مشهد (PUH) در حومه شهر برای دسترسی آسان به جاده های ورودی و خروجی اصلی شهر واقع شده است و بزرگترین ترمینال اتوبوس می باشد. این ترمینال دارای مساحت 8.600 مترمربع است و روزانه 2000 اتوبوس به آن وارد شده و خارج می شوند. رزرو بلیط به صورت اینترنتی امکان پذیر است و اتوبوس های مدرن VIP محیط راحتی را برای استراحت و تماشای مناظر زیبا برای مسافران فراهم می کنند.

ایستگاه مرکزی قطار مشهد یک راه ایمن و راحت برای مسافران برای سفر بین مشهد و شهر خودشان است. تهران مهمترین منبع تامین مسافرین قطار به مشهد است و بنابراین قطارهای کلاس بالا در این مسیر حرکت می کنند. در آینده، دولت قصد دارد یک خط انتقال ریلی تندرو بین تهران و مشهد احداث کند.

در تابستان و پایان سال بسیاری از افرادی که مایل به زیارت حرم مقدس امام رضا (ع) هستند، از طریق اتوبوس و قطار به مشهد سرازیر می شوند. اکثر آنها از شهرهای بزرگ ایران به مشهد می آیند.

هوایی

فرودگاه بین المللی مشهد، (فرودگاه شهید هاشمی نژاد) به عنوان قلب حمل و نقل هوایی، روزانه حدود 170 تا 240 پرواز هوایی را از این شهر به سایر شهرهای داخلی یا کشورهای داخلی انجام می دهد. به طور متوسط ??22000 مسافر، از خدمات هوایی داخلی و بین المللی استفاده می کنند در حالی که حدود 20 درصد مسافران بین المللی هستند.

34 خطوط داخلی و 20 خطوط هوایی بین المللی از و به مشهد و 17 خطوط داخلی و 10 خطوط بین المللی خدمات خود را به مسافران ارائه می دهند.

برخی از خطوط هوایی بین المللی عبارتند از:

جرمانیا (پرواز به / از هامبورگ)

قطر ایرویز (پرواز به / از دوحه)

عراقی ایرویز (پرواز به / از بغداد، نجف)

امارات (پرواز به / از دبی)

ترکیش ایرلاینز (پرواز به / از استانبول)

خطوط هوایی عربستان سعودی (پرواز به / از دمام، جده، مدینه)

خلیج فارس (پرواز به / از بحرین)

فلای دبی (پرواز به / از دبی)

جزیره ایرویز (پرواز به / از کویت)

علاوه بر پروازهای داخلی به شهرهای بزرگ و مهم (تهران، اصفهان، شیراز، بندرعباس ...) خطوط هوایی ایران دارای پروازهای بین المللی از جمله موارد زیر می باشند:

ایران ایر (پرواز به / از بحرین، بیروت، دمام، کویت)

خطوط هوایی ماهان (پرواز به / از بغداد، بحرین، کویت، نجف)

خطوط هوایی آسمان (پرواز به بیشکک، دوشنبه و کابل)

خطوط هوایی زاگرس (پرواز به بحرین، بصره، کویت)

خطوط هوایی معراج (پرواز به کویت، نجف، بغداد)

خطوط هوایی آتا (پرواز به بحرین، کویت)

این راههای هوایی توریست ها و زائران را به مشهد و بالعکس می رسانند. بعضی از خطوط هواپیمایی مانند خطوط هوایی کیش تنها به کیش پرواز می کنند.

این مطالب برای آسودگی شما در مواقع مورد نیاز بسیار کارآمد می باشد ولی فراموش نکنیم که همواره تور مشهد  زیما سفر پارس با کادر مجرب می تواند برای شما بسیار خاطره انگیز باشد و زیما سفر پارس شما را در این سفر یاری کند.

از تور مشهد  ما دیدن فرمایید و نظرات و انتقادات را برای بهتر شدن خدمات ما، در صفحه یادداشت فرمایید.

زیما سفر پارس ارائه کننده تور نوروزی مشهد، تور مشهد و تور لحظه آخری مشهد.


فرصت های گردشگری آنتالیا - قسمت اول

فرصت های گردشگری آنتالیا - قسمت اول

در آنتالیا چه تفریح یا فرصت های گردشگری داریم؟

به سراغ آن ها می رویم و با تعدادی از این فرصت های گردشگری  تور آنتالیا  ترکیه آشنا می شویم.

همراه زیما سفر پارس باشید و طی دو مقاله کاربردی،  تور آنتالیا   را بهتر بشناسید.

Kaleici

Kaleiçi مرکز تاریخی آنتالیا در ترکیه است. تا قبل از دوران مدرن، تقریبا تمام شهر در داخل دیوارهای آن محدود شده بود. این سازه ها توسط رومیان، بیزانس، سلجوقی، عثمانی و دوران جمهوری خواهی مدرن ترکیه ساخته شده است. منطقه Kaleiçi در بخش مرکزی شهر در امتداد ساحل دریای مدیترانه واقع در بندرگاه قایق که به دوران رومی برمی گردد، واقع شده است.

موزه آنتالیا

موزه آنتالیا در سال 1922 توسط یک معلم به نام سلیمان فریک ERTEN تأسیس شد. پس از مسجد علا الدین، Yivli Minare در شهر قدیمی به عنوان موزه مورد استفاده قرار گرفت و ساختمان موزه در سال 1972 به محل فعلی خود منتقل شد. امروزه با 13 گالری نمایشگاه، مساحت 30 هزار متر مربع را پوشش می دهد: بخش کودکان، گالری های پیش از تاریخ، سفالگری، مجسمه های خدایان، موزاییک ها، آیکون ها، مجسمه های تئاتر Perge، سکه ها و جواهرات، مجموعه های قوم شناسی از طریق کاوشهای منطقه ای انجام شده توسط موزه ها و دانشگاه ها، کشف شده است. این موزه همچنین دارای باغ و فضای باز است. در نمایشگاه، هزار سال آثار تاریخی و گاهی اوقات مطالب آموزنده در خصوص آنتالیا از اولین انسان تا به امروز، قابل مشاهده است.

Termessos

در حدود 34 کیلومتری شمال غربی آنتالیا، Termessos و پارک ملی Gülikük Dagi قرار دارند. شهر Psidian باستانی در دامنه کوه ساخته شده و در کنار جنگل های کاج و انبوه گیاهان نادر قرار دارد. این یکی از بهترین مکانهای تاریخی ترکیه است و به دلیل موقعیت منحصر به فردش، یک مکان آرامش بخش به حساب می آید.

آبشارهای Duden

آبشارهای Duden در واقع دو جاذبه طبیعی جداگانه در شهر آنتالیا هستند. آبشارهای بالا و پایین .. آبشار Duden پایینی یک آبشار چشمگیر است که زمانی که رود Duden از صخره های شهر آنتالیا به سمت دریا عبور می کند ایجاد می شود. شما می توانید قطره های آب جاریی در آبشار های Duden را که به دریای مدیترانه منتهی می شوند، مشاهده کنید، در آن شنا کنید و از جاذبه های شهر، کوه ها و جنگل های ساحل آنتالیا لذت ببرید. عکس های جذاب بگیرید و با دوستان و خانواده در یک سفر شخصی روزانه با قایق به اشتراک گذارید. آبشارهای Duden بالایی مجموعه ای از آبشارهای کوچک در یک پارک شهری آرام است. هنگام بازدید از آبشار بالایی در پارک، پایین آمدن از یک پله مارپیچی که به غار پشت آبشارها میرسد، را فراموش نکنید. این تجربه یک تصویر شگفت آور را از طریق سقوط یک پرده آب ایجاد میکند.

شهر باستانی perge

شهر تاریخی perge، در 18 کیلومتری شرق ترکیه، دارای بقایای وسیعی از مکانی است که پیشترها مرفه ترین شهردنیای باستانی بوده است. بعد از عبور از قوس دروازه ی رومی و ورود به یک آمفی تئاتر، دروازه ی هلنیست و بقایای تزئین شده دیوار شهر را خواهید دید و پس از آن وارد شهر تاریخی میشوید.

ساحل کاپوتاس

این ساحل در فاصله 20 کیلومتری Ka? و 7 کیلومتری Kalkan قرار دارد، جایی که یک دره بسیار باریک توسط صخره های شیب دار و جنگل هایی که به ساحل دریا منتهی میشود در خلیج کوچکی با نام مشابه ساحل (Kaputa?) قرار گرفته است. ساحل در میان توریستهای منطقه به دلیل محیط طبیعی و مناظری که از ارتفاعات جاده ی D400 که از بین Ka? وKalkan عبور میکند، محبوب است.

بندرگاه / آنتالیا مارینا

از Kaleici می توانید به سمت آنتالیا مارینا از مسیر پلکان سنگی شیب دار راهی شوید. با خود کفش های محکم بیاورید که تا حد ممکن سر نخورید. به امتحانش می ارزد، زیرا مارینا یک مکان دوست داشتنی هلال مانند است که در آن قایق های ماهیگیری هوشمند را می توانید ببینید. ماهیگیرانی که آخرین صید خود را به فروش می رسانند را ملاقات کنید و با صاحبان قایق ها صحبت کنید. چند کافه کوچک در این مکان، قهوه یا چای ارائه می دهند.

دروازه هادریان

یک مکان تاریخی که نباید فراموش شود. درست در کنار بلوار آتاتورک، سه معماری تاثیر گذار دروازه ، که در سال 130 برای جشن تجلیل از امپراتور هادریان، احاطه شده است را خواهید دید. افسانه این است که در زمان های قدیم، ملکه شبا از طریق قوس میانی به Aspensos میرسد و یک شب شاد را با پادشاه Salomon سپری میکند. به استثنای ستونها، قوس از سنگ مرمر سفید ساخته شده است و به طور حیرت آوری تزئین شده است.

منتظر مقاله قسمت دوم باشید و با بهرین مکان های آنتالیا آشنا شوید.

همراه ما باشید در تور آنتالیا  تا با خدمات، تخفیف ها، تور نوروزی و تور لحظه آخری زیما سفر پارس بیشتر آشنا شوید.


حمل و نقل گردشگران در تور گوانجو - قسمت اول

حمل و نقل گردشگران در تور گوانجو - قسمت اول

حمل و نقل گردشگران در گوانجو

یکی از مهمترین اطلاعاتی که برای داشتن سفر یا  تور گوانجو  نیاز دارید، اطلاعات حمل و نقل در گوانجو می باشد. این اطلاعات می تواند برای توریست و گردشگران بسیار مهم باشد و در ساده ترین حالت، دانستن حمل و نقل در گوانجو خالی از لطف نیست. اطلاعاتی از اتوبوس، مترو و تاکسی که با هزینه های آن نیز می توانید آشنا شوید.

طی دو مقاله اطلاعات راه و ترابری و حمل و نقل مساف در گوانجو تقدیم شما همراهان خوب زیما سفر پارس می گردد. در قسمت اول این مقاله همراه ما باشید:
این بسیار آسان است که به نقاط مختلف شهر بروید، چرا که سیستم حمل و نقل عمومی به خوبی نقاط مختلف را به هم متصل می کند. اکثر مردم در گوانجو خودروی شخصی ندارند و به حمل و نقل عمومی متکی هستند، که امری بسیار خوب است – تضمین کننده شبکه حمل و نقل عمومی کارآمد - و در عین حال خوب نیست - شما باید با مردم محلی رقابت کنید، چرا که وسایل حمل و نقل عمومی معمولا بسیار شلوغ هستند.
به عنوان یک خارجی که در تلاش برای کشف شهر است، به ویژه برای اولین بار، شما باید واقع بین باشید. گوانجو، مانند بسیاری از شهرهای چینی دیگر، کمتر از علائم جاده ای انگلیسی استفاده می کند. علیرغم تلاش برای ایجاد علائم دو زبانه در سال های اخیر، آنها کمک زیادی به خارجی ها نمی کنند. با این وجود، جاذبه های توریستی کلیدی به طور قابل توجهی نشانه گذاری شده اند.

اتوبوس

پول رسمی در چین Renminbi RMB یا CNY و یا در چینی "Ren-min-bi" است. واحد اصلی یوآن است.
به خصوص به دلیل مشکل زبان، استفاده از اتوبوس توصیه نمی شود. همه نام ایستگاه ها و مسیرهای اتوبوس به زبان چینی هستند، و این باعث می شود که خارجی ها نتوانند مسیرهای خود را بیابند. دستورالعمل های صوتی نیز به زبان چینی هستند، بنابراین دانستن زمانیکه باید پیاده شوید نیز دشوار است. علاوه بر این، این وسایل حمل و نقل عمومی معمولا شلوغ هستند، و جیب بری در آنها بسیار رایج است. در نهایت، بسیاری از خیابان ها در گوانجو یک طرفه هستند، بنابراین بعید است که اتوبوس برگشت را در همان خیابان که پیاده شدید، پیدا کنید.
اگر شما از مسیر اتوبوس مورد نظر خود اطمینان دارید (مثلا اگر کارکنان هتل دستورالعمل های مشخصی به شما در مورد اینکه کدام اتوبوس را سوار شوید و چه زمانی پیاده شوید، داده اند)، استفاده از اتوبوس بسیار راحت می باشد چرا که شبکه اتوبوسرانی بسیار خوب طراحی شده است. اتوبوس ها همچنین خیلی ارزان هستند. اکثر مسیرها RMB 2 و برخی از آنها RMB 1 هزینه خواهند داشت. اکثر اتوبوس ها دارای تهویه مطبوع هستند، اما آنها به دلایل واضح در ماه های زمستان خاموش می شوند.
اگر اتوبوس را انتخاب کرده اید، از احتمال حضور جیب برها در اتوبوس مطلع باشید. همچنین، شما باید کرایه دقیق، به عنوان مثال، RMB 1 یا RMB 2 را به همراه داشته باشید – چرا که درون اتوبوس امکان پس دادن بقیه پول وجود ندارد. نیازی به خرید بلیط اتوبوس وجود ندارد، تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که پول خود را به درون صندوقی که در کنار صندلی راننده اتوبوس قرار دارد بیاندازید.

مترو

مترو بسیار راحت است، مخصوصا در ساعتهای پیک (7-9 و 5-8) به/از مرکز شهر.
خط 1 در سال 1998 شروع به کار کرد و در حال حاضر چهار خط برای مترو گوانجو وجود دارد که در پایان سال 2008 بهره برداری شد. زیرساخت ها تا سال 2010 به 9 خط رسیدند. ایستگاه های مترو به آسانی با آرم ایستگاه متروی گوانجو قابل شناسایی هستند.
هزینه مترو به طور متوسط RMB 2 برای سه ایستگاه می باشد. برای رفتن به جاذبه های توریستی اصلی و مراکز خرید، به هیچ وجه نیازی به پرداخت بیش از RMB 4 برای مسیر یکطرفه نیست. برای خرید بلیط مترو، می توانید از دکه های بلیط فروشی در ایستگاه های مترو و یا از ماشین های اتوماتیک فروش بلیط در نزدیکی ایستگاه ها استفاده کنید. دستگاه های فروش بلیط و نقشه های مسیر و دستورالعمل های صوتی درون قطار دو زبانه هستند.
قطارهای مترو تمیز بوده و تهویه مناسب دارند و برای مردم محلی محبوب هستند.
وب سایت رسمی مترو گوانجواست که می توانید مسیرها، جداول زمان بندی و کرایه ها را در آن پیدا کنید.

باتشکر از همراهی شما در قسمت اول این مقاله، همراه ما باشید تا مقاله دوم از  تور گوانجو.

توجه شما عزیزان را به تور گوانجو  زیما سفر پارس جلب می نماییم.