سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نگاهی به بهترین جشنواره های گوانجو

نگاهی به بهترین جشنواره های گوانجو

فستیوال‌ها یا جشنواره‌ها یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های توریستی هر شهر و کشوری است. این جشنواره‌ها می‌توانند اوقات خوشی را برای بازدیدکنندگان فراهم کنند؛ و آنها را در زمانی کوتاه با فرهنگ، آداب و سنن آن منطقه آشنا نمایند. این جشنواره‌ها معمولا دارای تاریخچه‌ای طولانی هستند؛ و هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. اگر مسافر تور گوانجو در کشور چین هستید؛ بهتر است بدانید که سالانه فستیوال‌های بسیاری در این منطقه از کشور چین فعال می‌شوند که همگی ارزش تماشا دارند. در این نوشته وب‌سایتآژانس مسافرتی و گردشگری زیما سفر پارسمی‌خواهیم شما را با 3 نمونه از بهترین جشنواره های گوانجو آشنا کنیم.

 

 

 

جشن پرواز بادبادک‌ها

جشن پرواز بادبادک ها را باید در زمره محبوب‌ترین جشنواره های گوانجو دانست. جشنواره‌ای با حضور هزاران نفر توریست از کشورهای مختلف دنیا، از قاره آمریکا و اروپا گرفته تا کشورهای آسیایی، که رنگ و بویی بین‌المللی به این جشنواره می‌دهد. جالب است بدانید جشنواره پرواز بادبادک‌ها به شکل امروزی‌اش عمر زیادی ندارد؛ و تقریبا از سال 1992 میلادی بود که به شکل رسمی و هرساله برگزار شد. اما بادبادک بازی در منطقه برگزاری این جشن، تاریخی بیش از 1000 سال دارد. در واقع با توجه به ویژگی‌های آب و هوایی این منطقه و مساعد بودن آن برای به پرواز درآوردن بادبادک‌ها، بیش از هزار سال است که عشاق این بازی، در این مکان برای انجام این کار جمع می‌شوند.

بازدید از این جشنواره و تماشای بادبادک‌های کوچک و بزرگ، با طول و عرض‌های مختلف، می‌تواند بسیار جذاب باشد. دیدن بادبادک‌های با بیش از 10 کیلو وزن و طولی بیش از 10 متر در این فستیوال اصلا عجیب نیست. بادبادک‌های که به اشکال مختلف طراحی شده‌اند. از عقاب و ببر و اژدها گرفته، تا هزارپا و... منظره‌ای جذاب و تماشایی را پیش روی شما می‌گشایند.

 

 

 

جشن نیمه پاییز

نیمه پاییز را باید بهترین فصل سفر به  تور گوانجو  دانست. فصلی که در آن آفتاب طلایی بر سرزمین گوانجو می‌تابد؛ و دمای مطبوع منطقه، شرایط محیطی را برای لذت بردن از انواع تفریحات آماده می‌کند. این زمان مصادف است با جشن نیمه پاییز در چین، که به عنوان یکی از مهم‌ترین جشنواره های گوانجو نیز شناخته می‌شود. این جشن رسوم خاصی دارد؛ اما به طور کلی باید آن را جشنی خانوادگی دانست که در آن اعضای خانواده دور هم جمع می‌شوند و از در کنار هم بودن و انجام تفریحات مختلف لذت می‌برند. برگزاری این جشن با رفتن زیر نور ماه، تماشای ماه، خوردن کیک مخصوص این جشن، گشت‌زنی با کشتی کروز روی آب‌های رودخانه مروارید، خوردن غذاهای محلی و سنتی، بخصوص حلزون رودخانه، دعا در برابر ماه و... از جمله مراسم‌هایی است که در این جشن انجام می‌شود.

جشن پاییزه گوانجو در واقع یک جشن عمومی و متنوع است (چیزی مانند نوروز) که در آن فرصت خوبی برای بهره بردن یک‌باره از انواع تفریحات و سرگرمی‌های موجود در منطقه فراهم می‌شود.

 

جشن نیلوفر آبی

گوانجو شهری با تعداد زیادی دریاچه، رودخانه، آب‌راه و... است. یکی از ویژگی‌های زیستی این مکان‌های آبی روییدن نیلوفرهای آبی است. همین موضوع ساده دست‌مایه برگزاری جشنی به نام جشن نیلوفر آبی شده است. جشنی که سالانه نزدیک به 300 هزار نفر را از سراسر کشور چین و جهان، به این منطقه می‌کشاند؛ تا تماشاگر شکوفه دادن نیلوفرهای آبی باشند. البته جشن نیلوفر آبی به طور متمرکز در پارک لوتوس بلوسوم هیل برگزار می‌شود. مکانی که 280 گونه مختلف نیلوفر در کنار هم جمع‌آوری شده است و تماشای ده‌ها هزار شکوفه تازه متولد شده از این گل‌ها، منظره‌ای بدیع و تماشایی را ایجاد می‌کند.

در نهایت توجه کنید که در این نوشته تنها به ویژگی اختصاصی هر جشن پرداخته‌ایم. طبیعتا همه جشنواره‌های گوانجو دارای حواشی و امکانات رفاهی متعددی مانند مراکز خرید، رستوران‌ها، موسیقی زنده و... هستند؛ تا بتوانند یک روز لذت‌بخش و سرگرم‌کننده را درتور گوانجوبرای شما فراهم کنند.

زیما سفر پارس مجری  تور چین   ،  تور گوانجو ارزان  و  تور گوانجو لحظه آخری با کیفیت مناسب و مطلوب می باشد.