سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حمل و نقل گردشگران در تور گوانجو قسمت دوم

حمل و نقل گردشگران در تور گوانجو - قسمت دوم

حمل و نقل گردشگران در تور گوانجو قسمت دوم

قسمت دوم حمل و نقل گردشگران در گوانجو را برای شما عزیزان آماده کرده ایم. در این مقاله به بررسی تاکسی، دوچرخه و پیاده روی در تور گوانجو می پردازیم.

تاکسی

گشت و گذار در گوانجو با تاکسی نیز برای مردم محلی بسیار محبوب است زیرا کرایه ها نسبتا منطقی هستند. در حال حاضر کرایه RMB 2.6 برای هر کیلومتر است، اما حداقل کرایه RMB 7 (برای 2.3 کیلومتر) به علاوه RMB 1 هزینه اضافی برای استفاده از بنزین استاندارد می باشد که این قانون برای مقابله با افزایش قیمت بنزین در سال 2006 وضع شده است. بنابراین شگفت زده نشوید اگر راننده تاکسی از شما RMB 13 درخواست کند، در صورتی که دستگاه کیلومترشمار RMB 12 را نشان می دهد.

در داخل شهر، در 99.9? مواقع از دستگاه های کیلومترشمار استفاده می شود. در واقع، اگر رانندگان از این دستگاه ها استفاده نکنند، به شدت جریمه خواهند شد. تنها استثناء می تواند از/به فرودگاه باشد، هرچند که این امر نیز بسیار نادر است مگر این که شما بخواهید از فرودگاه به حومه گوانجو یا دیگر شهرها در دلتای رودخانه پروال بروید. معمولا باید هزینه ای معادل 100 RMB از فرودگاه بایون گوانجو به مرکز شهر مانند هتل Garden / هوآن شی لو، به علاوه 15 RMB هزینه ی اضافی برای ورود به بزرگراه فرودگاه پرداخت کنید.

در داخل شهر، اگر شما قصد استفاده از تاکسی را دارید، بهتر است از شخص دیگری بخواهید که مقصد شما را به زبان چینی بر روی کاغذ بنویسید، زیرا تقریبا هیچ راننده تاکسی به زبان انگلیسی صحبت نمی کند.

شما متوجه خواهید شد که تاکسی ها در رنگ های مختلف: زرد، قرمز، آبی و سبز هستند. طبق گفته مردم محلی، کرایه ها یکسان است اما رانندگان نظری متفاوت دارند! مردم محلی تمایل دارند تاکسی های زرد رنگ را انتخاب کنند زیرا رانندگان این شرکت ها همه از افراد محلی هستند و جاده ها را بهتر می شناسند، به عنوان مثال: میانبرها. در حالی که سایر رانندگان تاکسی ممکن است از بخش های دیگری از چین آمده باشند و گاهی اوقات هزینه ای بابت فاصله های غیر ضروری را از شما درخواست کنند - البته، عمدتا ناخواسته است. بنابراین، اگر به مردم محلی اعتقاد دارید، به دنبال انتخاب تاکسی های زردرنگ باشید، آنها محبوب تر هستند! سپس، اولویت شما به ترتیب تاکسی های آبی رنگ؛ قرمز و آخرین انتخاب شما تاکسی های سبز باشد.

نکته نهایی به هنگام استفاده از تاکسی، همیشه قبل از خروج از تاکسی از راننده درخواست رسید کنید. در این مواقع اگر چیزی را درون تاکسی جا گذاشته باشید، شماره راننده، شماره تاکسی و شماره خدمات مشتری را برای ردیابی تاکسی مورد نظر خود خواهید داشت.

دوچرخه

استفاده از دوچرخه برای گردشگران امکان پذیر نیست، زیرا مکان هایی که دوچرخه ها را کرایه می دهند را پیدا نخواهند کرد. همچنین، بر خلاف روند مرسوم در بسیاری از کشورهای غربی، استفاده از دوچرخه در اینجا در چین رو به کاهش است، حداقل در گوانجو اینگونه است. دوچرخه سواران معمولا خود را در موقعیت نامساعد در جاده ها خواهند یافت زیرا اتوبوس ها اغلب خطوط ویژه دوچرخه را اشغال می کنند و یک مسیر باریک را برای آنها خالی می گذارند و دنبال کردن خودروها و استشمام گاز پسماند آن ها برای دوچرخه سواران در گوانجو موقعیت مساعدی نیست. یکی دیگر از عواملی که ممکن است شما را از استفاده از دوچرخه در شهر دلسرد کند، دزدان دوچرخه هستند که یک امر عادی در گوانجو می باشد. فقدان مکان های امن و یا محافظت شده برای پارک دوچرخه شما نیز از جمله مشکلات رایج برای دوچرخه سواران می باشد.

پیاده

شما می توانید آن را امتحان کنید اما توصیه نمی شود، زیرا جاذبه های توریستی نزدیک به یکدیگر نیستند.

با این حال، ایده خوبی است که شهر را با پای پیاده جستجو کنید به ویژه در برخی از خیابان های دارای پیاده رو، مانند پکن لو، شانگ ژیا جیو لو، که خیابان هایی پر از مراکز خرید هستند.

باتشکر از همراهی شما در همراهی ما در این دو مقاله ی  تور گوانجو .

توجه شما عزیزان را به تور گوانجو  زیما سفر پارس جلب می نماییم.

زیما سفر پارس ارائه کننده تور ارزان گوانجو ، تور لحظه آخری گوانجو ، تور نوروزی گوانجو و تور گوانجو .