سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین و بدترین زمان برای سفر به چین - قسمت اول

بهترین و بدترین زمان برای سفر به چین - قسمت اول

تور چین و زمان سفر به آن

طی دو مقاله به یررسی رویداد های چین می پردازیم و زمان تور چین را بررسی می کنیم.

چه زمانی به چین سفر کنیم؟

در هنگام برنامه ریزی برای یک سفر چندین مورد را باید در نظر بگیرید و شاید مهمترین آنها فصل و آب و هوا می باشد. گاهی اوقات مردم تصمیم می گیرند که در تاریخ های خاصی سفر کنند، زیرا رویداد خاصی در مقصد مورد نظر آنها اتفاق خواهد افتاد یا این که آنها می خواهند در فصل خاصی به منطقه مورد نظر خود سفر کنند.

هنگامی که صحبت از چین به میان می آید، قبل از بررسی بهترین زمان سفر به این کشور، مهم است بدانید چه زمانی به چین سفر نکنید. بنابراین بیایید ابتدا آن را بررسی کنیم.

بدترین زمان برای بازدید از چین

پاسخ این سوال بسیار ساده است: از سفر به چین در هر یک از تعطیلات عمومی چینی اجتناب کنید. یافتن این تاریخ ها کمی دشوار است زیرا برخی از آنها مطابق تقویم قمری عمل می کنند که سال به سال متفاوت است. با این حال، ما می توانیم به صورت تقریبی آنها را برآورد کنیم.

اولین تاریخ که باید از تور چین اجتناب کنید جشنواره بهاری است، همچنین تحت عنوان سال نو چینی و Chunjie نیز شناخته می شود. این مهمترین تعطیلات چین است که میلیونها چینی در حال انجام میلیاردها سفر خواهند بود.

بلیط پروازها گران تر خواهند بود، پیدا کردن بلیط قطار تقریبا غیر ممکن است، و مکان های توریستی با گردشگران از سراسر چین پر می شوند. بنابراین برای مسافرانی که می خواهند وقت خود را در جاذبه های گردشگری چین بگذرانند، سال نو چینی قطعا زمان مناسبی برای سفر به این کشور نیست.

در حالی که بسیاری از مغازه ها و فروشگاه های زنجیره ای بزرگ در شهرهای بزرگ همچون پکن و شانگهای باز هستند، اما مکان های دیگر در چین حداقل برای چند روز یا حتی یک هفته بسته خواهند بود. بنابراین بسیاری از فرصت ها برای نشستن در یک رستوران کوچک چینی و سایر مکان های سنتی برای شما از دست خواهد رفت.

سال نو چینی معمولا در اواسط تا اواخر ژانویه یا اوایل تا اواسط ماه فوریه اتفاق می افتد. در حالی که بسیاری از مردم چینی جشنواره بهاری را به عنوان فرصتی برای سفر به خارج از کشور قلمداد می کنند، بیشتر مسافرت ها در داخل کشور اتفاق می افتد و در نتیجه بزرگترین آشفتگی در سیستم مهاجرتی در کل جهان رخ می دهد.

زمان دیگری که بهتر است از چین بازدید نکنید، روز ملی یا هفته طلایی است که همیشه از 1 تا 7 اکتبر برگزار می شود. در حالی که تعداد افرادی که مشغول سفر کردن در این دوره هستند کمتر از دوره سال نو چینی است، اما با این حال واژه "کمتر" هنوز در مورد چین یک مقدار بسیار زیاد به حساب می آید.

از آنجا که بسیاری از مسافران چینی از این تاریخ برای سفر به خارج از کشور استفاده می کنند، کشورهای مجاور مانند تایلند و ژاپن پذیرای تعداد زیادی از گردشگران چینی خواهند بود، به این معنی که درآمد حاصل از گردشگری این کشورها افزایش می یابد.

اگر تور چین  در این تاریخ ها برای شما اجتناب ناپذیر است، بهتر است که همه چیز را به خوبی از قبل رزرو کنید؛ حداقل یک ماه قبل از سفر. همچنین آمادگی پرداخت مبلغ بیشتر برای همه چیز را داشته باشید.

از طرفی سفر به چین و سفرهای داخلی در آن، در زمان های دیگر مانند Qinming، جشنواره فانوس و جشنواره قایق اژدها، تجربهبسیار خوب و دل انگیزی برای شما خواهد بود.

بهترین زمان برای سفر به چین

تصمیم گیری در مورد بهترین زمان برای تور چین  کاری سخت تر است، چرا که چین یک کشور بزرگ با آب و هوای بسیار متنوع است. قاعده کلی این است که بهار و پاییز بهترین زمان برای بازدید از چین هستند. هر زمان از مارس تا مه و سپتامبر تا اوایل نوامبر بهترین لحظات برای برنامه ریزی یک سفر عالی خواهند بود.

یکی از راه های کمک به تصمیم گیری در مورد سفر به چین، تقسیم کردن این کشور بین مناطق و فصول مختلف است.

بهار زمان خوبی برای سفر در سراسر کشور است. بعضی از نقاط، بیشتر در شمال، ممکن است در آن روزها سرد باشند، اما به طور کلی قابل تحمل هستند.

قسمت اول "بهترین و بدترین زمان برای سفر به چین" به پایان رسید و امیدواریم کمک کرده باشیم تا اطلاعات مناسبی درباره چین به دسا آورده باشید. طی قسمت دوم این مقاله بیشتر با چین و زمان سفر به آن آشنا می شویم.

از صفحه  تور چین  بازدید کنید و شرایط فوق العاده تور چین را بخوانید. 

با نظرات خود و دیدگاهتان، ما را در یاری و خدمات رسانی به خود همراهی نمایید.


راهنمای کامل و سفر به تایلند، قسمت اول

راهنمای کامل تور تایلند برای شما - قسمت اول

راهنمای کامل و سفر به تایلند، قسمت اول

تایلند یک مرکز سفر واقع در آسیای جنوب شرقی است. اکثر افرادی که به این منطقه می آیند در ابتدا به Bangkok پرواز می کنند و آنجا را به عنوان پایگاهی برای آغاز گردش خود در آسیای جنوب شرقی در نظر می گیرند. با جنگل های انبوه، سواحل مشهور، غواصی در سطح جهانی، مواد غذایی شگفت انگیز، قیمت های پایین، تایلند به شدت کشور مورد علاقه من در جهان است!

این کشور مقصد خوبی برای شروع یک پیاده روی است و همه چیز در آن راحت و آسان است. به طور کلی، این کشور برای خودش  زندگی می کند. هنگامی که نام آن را می شنوید، به سواحل، زیبایی، جنگل ها و غذای آن فکر می کنید. و افکار شما بر روی آنها متمرکز می شود.

هزینه های معمول درتور تایلند

اقامتگاه - تایلند بسیار ارزان است، اگرچه جزایر شمالی بسیار ارزانتر از بانکوک و جزایر جنوبی می باشد. شما می توانید مهمانسرا های ارزان قیمت را با قیمت 300 بات تایلند برای هر شب در شهرها و 200 بات برای هر شب در حومه شهر پیدا کنید، اما در شهرهای بزرگ مانند چیانگ مای و بانکوک، قیمت اتاق ها از حدود 400 بات در هر شب شروع می شوند. در جزایر یا برای اتاق هایی با امکانات بیشتر مانند تهویه مطبوع، انتظار می رود 600 بات در شب هزینه کنید.

غذا - غذا واقعا در تایلند ارزان است. غذاهای خیابانی حدوداً 20 بات تایلند قیمت دارند، اگر چه اگر می خواهید غذایی سیرکننده میل کنید به طور متوسط باید ??حدود 35-50 بات برای هر وعده غذایی هزینه کنید. اگر علاقه مند به میل کردن غذای محلی خیابانی باشید، باید در حدود 120-170 بات در روز هزینه کنید. بیشتر غذاهای غربی (همبرگر، پیتزا، ماکارونی و غیره) بین 170-340 بات قیمت دارند، گرچه ممکن است در رستوران های لوکس تر این قیمت افزایش یابد. از آنجا که غذا خیلی ارزان است، در خرید مواد غذایی هیچ مشکلی وجود ندارد مگر اینکه شما به دنبال خرید سالاد یا میوه های آماده باشید. راهنمای هر شهر را به طور جداگانه مطالعه کنید تا با توصیه های غذایی خاص هر مکان آشنا شوید!

حمل و نقل - مانند همه چیز در تایلند، حمل و نقل نیز ارزان است. اتوبوس های محلی هزینه ای کمتر از 8 بات به ازای هر سفر را دارند. قیمت مترو و ترن هوایی در بانکوک در حدود 15-50 بات و تاکسی معمولا 60-100 برای هر سفر، می باشد. Tuk-tuks به طور نامحدود بوده و به طور کلی گران تر است، هزینه آن 100-235 بات به ازای هر سواری است. تاکسی های موتورسیکلت (با جلیقه های نارنجی) در سراسر کشور برای سفرهای کوتاه با قیمتی در حدود 35 بات در دسترس هستند (شما باید با آنها مذاکره کنید). خدمات ریلی در سراسر کشور ارزان است - قطارهای روزانه قیمتی در حدود 50 بات را دارا می باشند. قیمت قطارهای شبانه کلاس دوم بدون تهویه مطبوع از 575 بات شروع می شود. قایق ها به / از جزایر قیمتی در حدود 250-475 بات را دارا می باشند.

فعالیت ها - تورهای روزانه قیمتی در حدود 500 تا 1200 بات بسته به نوع فعالیت دارند. پیاده روی جنگلی نیز هزینه ای معادل 1000-1،685 بات در روز را به شما تحمیل می کند. به خاطر داشته باشید اگر با یک گروه بروید قدرت چانه زنی بیشتری خواهید داشت. اکثر پارک ها و موزه های ملی بین 50 تا 100 بات بابت ورودی از شما دریافت می کنند (به عنوان غیر تایلندی، شما همیشه نرخ بالاتری را باید پرداخت کنید). یک دوره صدور گواهینامه شیرجه PADI (بسیار محبوب در تایلند) هزینه ای در حدود 10،000 بات (اما اغلب همراه با اقامتگاه می باشد) را دارا می باشد.

این مقاله در چند بخش تقدیم شما می شود و می تواند  تور تایلند  را بخوبی به شما معرفی نماید.

از صفحه های تور تایلند  زیما سفر پارس دیدن فرمایید.


بهترین زمان برای بازدید از گوانجو

بهترین زمان برای بازدید از گوانجو چه زمانی از سال است

بهترین زمان برای بازدید از گوانجو

یکی از مهمترین عواملی که در برقراری سفر و تور گوانجو  تاثیر دارد، قطعا شرایط آب و هوایی آن است. در این مقاله با آب و هوای گوانجو آشنا شوید و فصل سفر خود را تعیین کنید.

گوانجو، به عنوان مرکز و بزرگ ترین شهر استان گوانگ دونگ، به طور ویژه در زمینه تجارت، گردشگری، غذاها، امور مالی و املاک شناخته شده است. این شهر همیشه در هر فصلی از سال شلوغ و پرجمعیت است. آب و هوای این شهر معمولا نیمه گرمسیری و درجه حرارت سالانه نیز متعادل است. بیشترین میزان بارش باران در ماه های اردیبهشت و خرداد است. بهترین زمان برای رفتن به گوانجو، پاییز (اواخر اکتبر تا اواسط آذر) است که هوا مرطوب و معتدل است.

دما و میزان بارش

دمای متوسط سالانه در گوانجو 22 درجه سانتیگراد (72 درجه فارنهایت) است. پایین ترین دما در دی ماه و به طور متوسط 10 درجه سانتیگراد (54 درجه فارنهایت) و بالاترین دمای ثبت شده در ماه تیر و 39 درجه سانتی گراد (102 درجه فارنهایت) است. بارندگی سالانه 1736 میلی متر (68 اینچ) است. اسفند تا اوایل شهریور، هنگامی است که بیشترین میزان بارندگی را دارد، و در این مدت تعداد توفان های دریایی نیز افزایش پیدا می کند.

بهترین زمان برای سفر

بهترین زمان برای بازدید از گوانجو، پاییز و زمستان، از مهر تا فروردین است، زیرا در این زمان دما کاهش پیدا کرده و بارش باران نیز کم می شود. همچنین در دی ماه، بر خلاف شهرهای شمالی چین، گوانجو تبدیل به دنیایی از گل می شود و بازارهای گل را در همه جای شهر می توان مشاهده کرد. پیشنهاد می کنیم در فصل تابستان به گوانجو نروید، زیرا هوا بسیار گرم و مرطوب می شود.

کیفیت هوا

با افزایش تراکم ترافیک با اتومبیل ها بطور سرانه نسبت به اکثر شهرهای چین و همچنین وجود  کارخانه های فعال گوانگ دونگ، آلودگی هوای این شهر نیز روبه افزایش است. اما کیفیت هوا هنوز بهتر از پکن است. برای فرار از آلودگی، سعی کنید در اوج آلودگی بیرون نروید. می توانید بعد از ظهرها و صبحها که هوا کمتر آلوده است با مترو سفر کنید. در روزهای گرم تابستان مترو نسبت به اتوبوس ارجحیت دارد.

سفر به گوانجو در بهار

بهارهای گوانجو مرطوب است. میزان بارندگی در این فصل بسیار زیاد است و در ماه خرداد به اوج خود می رسد. شرجی بودن هوا در این دوره می تواند خارج از تحمل شما باشد به خصوص اگر به این نوع آب وهوا عادت نداشته باشید. اما بهار گوناجو بسیار زیبا و پر از گل های رنگارنگ می شود. در این فصل می توانید از باغ گیاهان جنوب چین و پارک یوشو (Yuexiu) دیدن کنید. همچنین یادتان باشد که فقط لباس های نازک و خنک بردارید.

ما  تور گوانجو  در نوروز را پیشنهاد می کنیم.

گوانجو در تابستان

تابستان های گوانجو معمولا طولانی است و حدودا پنج ماه (از اواخر اردیبهشت تا اواخر شهریور) طول می کشد. گرم ترین ماه ها در این فصل تیر، مرداد و شهریور با دمای حدود 25 الی 36 درجه سانتیگراد است. در تابستان نیز امکان توفان های دریایی و تندبادهای شبانه ی گاه به گاه وجود دارد؛ بنابراین بهتر است چتر همراه خود داشته باشید.

در فصل تابستان گوانجو، لباس های تابستانی بپوشید و کلاه، عینک آفتابی و کرم ضد آفتاب نیز فراموش نکنید. علاوه بر نوشیدن آب فراوان، از چای های گیاهی بومی نیز استفاده کنید که در میان مردم بومی بسیار پرطرفدار هستند.

گوانجو در پاییز

پاییز بدون شک بهترین فصل گوانجو است، اما فقط از اواخر مهر تا اواسط آذر ادامه دارد. در این فصل آب وهوا خنک و معتدل و آسمان نیز صاف و آفتابی است. در زمستان می توانید در یک روز آفتابی دلپذیر به خرید بروید. فقط مشکل اینجاست که در این فصل تعداد توریست ها نیز سر به فلک می کشد، به ویژه در تعطیلات روز ملی (دهم تا هفدهم مهر). یک سوئیشرت یا کت نازک برای شب ها و یک لباس آستین بلند نیز برای روز مناسب است. در این فصل به دلیل گرمای هوا، رنگ برگ درخت ها تغییر نمی کند.

سفر به گوانجو در زمستان

زمستان (آذر تا اسفند) کمی سردتر است و بهتر لباس های گرم تری همراه خود داشته باشید. گرچه هوا رو به خنکی می رود، اما تابش آفتاب هنوز هم به قوت خودش باقیست، بنابراین انتظار آفتاب سوختگی را داشته باشید. زمستان در گوانجو کمی با مناطق شمالی چین متفاوت است؛ درواقع این شهر در این فصل به دریایی از گل تبدیل می شود و بهترین زمان برای گل دوستان است تا از این شهر دیدن کنند.

به صفحه  تور گوانجو  بیایید و از تور های ما دیدن فرمایید. زیما سفر همراه شماست.


بهترین هتل های تور کیش - قسمت اول

همراه شما هستیم با سه مقاله درباره هتل های کیش. برای داشتن تور کیش  مخصوصا در ایام نوروز، لازم هست تا هتل ها رو بخوبی بشناسید و انتخاب نمایید.

در این سری مقاله سه قسمتی، با این هتل ها آشنا می شود و با توجه به نوع نگارش، می توانید خود را در هتل های کیش تصور نمایید.

بهترین هتل ها برای اقامت و تور کیش - قسمت اول

 من در زمان اقامت در کیش در یکی از لوکس ترین مکان ها اقامت داشتم، دوست خانوادگی ما مالک یک آپارتمان در یکی از آپارتمان های شیک کیش است. ما در برج های طلایی کیش اقامت داشتیم؛ من می دانم حتی نام آن بسیار لوکس به نظر می رسد اما من همیشه در دفعات قبلی بازدید از کیش در هتل اقامت می یافتم، بنابراین من کاملا با تمام هتل های کیش آشنا هستم. به علاوه چند هتل جدید و خوب نیز ساخته شده است که فوق العاده شیک می باشند. آنها بسیار لوکس والبته گران هستند.
(برجهای طلایی کیش، جایی که من در آنجا اقامت یافتم)

به طور صادقانه، اگر محدودیت های اسلامی وجود نداشت، که عمدتا محدودیت های دولتی هستند، ایران یکی از پرطرفدارترین مناطق برای گذراندن تعطیلات در سراسر خاورمیانه خواهد بود، حتی با محدودیت ها نیز این مکان یک بهشت واقعی است. این را به این دلیل نمی گویم چون که یک ایرانی هستم، بلکه به این دلیل که تجربه کافی برای تمایز قائل شدن را دارم. به هر حال، بیایید با بهترین هتل های کیش و برخی از توضیحات کوتاه در مورد آنها دسترسی آشنا شویم. شما بچه ها می توانید از وب سایت هایی مثل iranhotelonline.com یا eghamat24.com برای رزرو اتاق های هتل خود در کیش استفاده کنید، البته اگر با یک تور سفر نمی کنید.

تفریحگاه دریایی و هتل ترنج

تعداد ستاره ها: 5 ستاره
جدیدترین و محبوب ترین هتل کیش به نام ترنج، در حدود چند ماه اخیر، بر سر زبان ها افتاده است. همه به طور مداوم در مورد چشم انداز فوق العاده و احساس شناور بر روی آب به هنگام اقامت در آن صحبت می کنند که من اعتراف می کنم، هر دو در نوع خود فوق العاده منحصر به فرد و یک تجربه فراموش نشدنی هستند. ترنج عمدتا یک هتل دریایی است چرا که چشم انداز اتاق ها رو به دریا و آب است اما صادقانه می گویم که قیمت ها نیز فوق العاده بالا هستند؛ اقامت در آن باعث می شود میزان زیادی از پول موجود در حساب شما در یک دقیقه ناپدید شود.

(هتل دریایی ترنج در کیش)

ترنج در شمال غربی این جزیره واقع شده است، غرب این جزیره در مقایسه با شرق آن بسیار خالی و خلوت تر است. حدود 100 اتاق در این تفریحگاه وجود دارد (من باید این را دوباره به صورت آنلاین بررسی کنم). تمام اتاق ها دارای کف های شیشه ای هستند تا مهمانان بتوانند در اقیانوس اطراف را ببینند. همه آنها نیز دارای یک بالکن خصوصی می باشند تا مهمانان بتوانند از مناظر زیبا مخصوصا به هنگام غروب خورشید لذت ببرند.

(کف شیشه ای و بالکن خصوصی)

هتل کاملا یک گزینه ایده آل است، من حدس می زنم، این یکی از هتل هایی است که شما واقعا نیاز به ترک هتل برای دسترسی به تمام گزینه های سرگرمی ندارید. این هتل خدمات دوچرخه رایگان ارائه می دهد، مهمانان می توانند دوچرخه سواری را تا زمانی که خسته شوند ادامه دهند. در خارج از هتل، شما باید برای اجاره یک دوچرخه به صورت ساعتی هزینه بپردازید، که البته مزایای خاص خود را نیز دارد، اما هزینه اجاره دوچرخه در سطح شهر حدود 2 یورو می باشد. به هر حال سایر سرویس های رایگان ارائه شده توسط این هتل، والیبال ساحلی، سالن بدنسازی است که دارای کف شیشه ای است، سفرهای روزانه رایگان به مرکز خرید، انتقال به فرودگاه، صبحانه سلف سرویس که بسیار خوب است و من یکبار تجربه خوردن صبحانه در آنجا را داشتم که بسیار لوکس و مجلل بود. آنها همچنین یک سلف سرویس برای ناهار دارند اما حدس می زنم شما باید برای آن پول اضافی بپردازید و من واقعا آن را امتحان نکردم اما حدس می زنم خوب باشد چرا که صبحانه آنها فوق العاده بود. این هتل همچنین دارای یک اتاق ماساژ و جکوزی می باشد که خدمات آبگرم خوب را با هزینه ای فوق العاده ارائه می دهند.

این استراحتگاه دارای تعداد زیادی از کافی شاپ ها و رستوران ها است، بنابراین فکر می کنم شما واقعا نیازی به رفتن به شهر برای دریافت غذا ندارید، یک رستوران در آب نیز وجود دارد. حال می توانیم به بحث در خصوص قیمت ها بپردازیم که مهمترین فاکتور در اینجاست. قیمت ها از 1,300,000 تومان برای یک شب که تقریبا معادل 350 یورو در هر شب است شروع می شود. بله، من می دانم که آنها خیلی گران هستند و این تنها قیمت پایه برای دو نفر در اتاق های هتل ترنج است که حتی رو به دریا نمی باشد . گران ترین اتاق مجموعه امپریالیستی است که برای چهار نفر است و هزین? آن 900 یورو در هر شب است؛ این قیمت نیاز به شدت بالا می باشد، اما من فکر می کنم به عنوان یکی از بهترین هتل های ایران، ارزشش را دارد اما در نهایت تصمیم با شماست.

به صفحه  تور کیش  بیایید و از نزدیک با این تور های کیش آشنا شوید.

زیما سفر پارس ارائه تور کیش  با پرواز ها و هتل های متنوع.


چه زمانی برای رفتن به تایلند مناسب است

چه زمانی برای رفتن به تایلند مناسب است

با توجه به نزدیک شدن به نوروز و به طبع تور نوروزی تایلند، لازم است کمی درباره وضعیت عمومی آب و هوای تایلند بدانید.

زمان در سال برای رفتن به تایلند چه زمانی است؟

بهترین زمان برای رفتن به تایلند و برقراری تور تایلند، بین ماه‌های آبان تا بهمن است، زمانی که هوا به طور کلی در سراسر کشور در بهترین شرایط است. در شمال تایلند، بین ماه‌های نوامبر تا اردیبهشت هوا خشک است؛ خرداد تا مهر بارندگی‌های سنگین شروع می‌شود و درجه حرارت بین ماه‌های مهر تا دی سردتر می‌شود. جنوب تایلند از نظر آب‌وهوایی به دو تقسیم می‌شود: مرطوب‌ترین ماه‌ها در ساحل غربی، بین اردیبهشت تا مهر است؛ در حالی که در ساحل شرقی، از شهریور تا آذر باران‌های سنگینی را تجربه می‌کند. در طول بقیه سال، آب و هوا خشک و آفتابی است.

بررسی آب‌وهوا

تایلند در سراسر جهان به خاطر مردم مهمان‌نواز، غذاهای تند و سواحل زیبایش شناخته شده است؛ یک پکیج کامل برای گذراندن تعطیلات. آب و هوا هم بد نیست، زیرا بیشتر بخش‌های کشور آب و هوای معمول گرمسیری دارد که شامل دو فصل است: خشک و مرطوب.
البته مناطق جنوبی از این قاعده مستثننا هستند، درست است که هر دو سمت شمالی و جنوبی شبه جزیره تایلند، آب و هوایی با باران‌های موسمی دارند شهوانی، اما با یکدیگر هماهنگ نیستند. و این یعنی یک سمت این کشور آفتابی است، و سمت دیگر بارانی.
امکان بازدید از تایلند در تمام طول سال ممکن است، اما دسترسی به بعضی از روستاها در ماه‌های پرباران امکان‌پذیر نیست. همچنین در طول زمستان نیز سطح دریا بالا می‌آید و به همین دلیل کنار ساحل رفتن هم چندان ایده‌آل نیست.

شما و مرکز تایلند

در شمال تایلند، فصل خشک و کم‌بارن از ماه آبان تا اردیبهشت/تیر است و در این زمان بارش باران در سراسر منطقه یا بسیار کم است و یا اصلا نمی‌بارد. پس از ماه‌های سردتر زمستان، از اواسط دی ماه درجه حرارت شروع به افزایش می‌کند و بین ماه‌های فروردین و اردیبهشت، به ویژه در مناطق مرکزی، هوا حتی به 40 درجه سانتیگراد نیز می‌رسد. این درجه حرارت بالا تا فصول بارانی ادامه پیدا می‌کند، اما بارش باران موجب افزایش رطوبت می‌شود.
باران‌های موسمی شمال غربی معمولا بین ماه‌های اریبهشت تا تیر فرا می‌رسند. در ابتدا باران معمولا به صورت بارش‌های کوتاه یک الی دو ساعته طول می‌بارد و راه را برای آسمان‌های گرم و روشن باز می‌کند. با پیشروی فصل بارانی، باران سنگین‌تر و دائمی‌تر می‌شود و در ماه مرداد تا اردیبهشت به اوج خود می‌رسد. در اوایل فصل مرطوب (تیر و مرداد)، درجه حرارت به طور کلی ثابت باقی می‌ماند (متوسط روزانه: 28 تا 34 درجه سانتیگراد)، هرچند در ماه‌های زمستان مهر و آبان به طور چشمگیری کاهش پیدا می‌کند.
تا ماه آبان بارش باران و آب و هوای داغ و چسبنده به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد و آب و هوای خشک برای شش ماه آینده بازمی گردد. از مهر تا دی، هوا می‌تواند نسبتا خنک باشد، به ویژه در شمال کشور و در ارتفاعات (میانگین روزانه: 17 تا -26 درجه سانتیگراد). در سراسر منطقه در این زمان از سال، به دلیل عدم پوشش‌های ابری و درجه حرارت نسبتا پایین، شب‌ها می‌تواند خنک شود.

خلیج تایلند

ساحل شرقی تایلند دارای سه نوع فصل مشخص است. از آذر تا بهمن، می‌توان انتطار آب و هوا خوبی را داشت و بارش کم و نسیم‌های خنک هم به حفظ درجه حرارت متوسط کمک می‌کند. به دلیل وزش باد، دریا کمی مواج می‌شود و شرایط ایده‌آلی برای علاقه‌مندان به ورزش‌های آبی ایجاد می‌کند.
از اسفند، دمای هوا شروع به افزایش می‌کند (میانگین روزانه: 29 تا 35 درجه سانتیگراد) و معمولا در ماه‌های فروردین و اردیبهشت به اوج خود می‌رسد.