سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهنمای سفر و تور استانبول (بخش اول)

تور استانبول

راهنمای سفر به استانبول برای افرادی که اولین بار به آنجا سفر می کنند

استانبول یک شهر باور نکردنی و یکی از هیجان انگیز ترین شهرها در جهان است. دارای معماری خیره کننده، غذای خوشمزه و یکی از گرم ترین، صمیمی ترین و مهمان نوازترین مردم، که ما تا کنون در سفرهای خود دیده ایم می باشد. این شهری است که ما دوست داریم بارها و بارها به آن سفر کنیم.

اگر قصد دارید برای اولین بار از استانبول دیدن کنید، امیدواریم این راهنمای جامع به شما در برنامه ریزی سفرتان به استانبول کمک کند. این به شما تمام چیزهایی که نیاز است در مدت اقامت خود بدانید را ارائه می دهد که شامل اماکن دیدنی، اقامتگاه ها و البته غذاهای خوشمزه ای که باید امتحان کنید می باشد.

حتما ازتور استانبولخیلی لذت می برید به طوریکه صادقانه بگویم که بار ها و بارها دوست دارید که به استانبول سفر کنید.این شهر فریبنده است و اگر شما نیز فقط یک روز در آن اقامت داشته باشید نظر مشابهی خواهید داشت.

نحوه درخواست ویزا برای استانبول

نحوه درخواست برای E-VISA ترکیه یک فرایند جدید بود. گردشگران تور استانبول در گذشته ویزاهای توریستی خود را هنگام ورود به ترکیه دریافت می کردند، اما دولت تصمیم به استفاده از ویزای الکترونیکی در سال 2015 گرفت تا زمان انتظار در مرزهای این کشور را کاهش دهد.

اگر واجد شرایط هستید، تأییدیه را به صورت لحظه ای می توانید دریافت کنید و تنها در عرض چند دقیقه می توانید ویزای خود را حتی در خانه به راحتی چاپ کنید.

استانبول در یک نگاه

استانبول مرکز اقتصادی، مالی و فرهنگی ترکیه است. این بزرگترین شهر کشور بوده و دارای جمعیت 15 میلیونی می باشد که آن را به یکی از بزرگترین شهرها در اروپا و جهان تبدیل کرده است. به این دلایل طبیعی بیشتر افراد فکر می کنند که استانبول پایتخت ترکیه است اما اینگونه نیست، پایتخت این کشور، شهر آنکارا می باشد.

استانبول از نظر جغرافیایی موقعیت جالبی دارد و یکی از معدود شهرهای جهان است که بخش های مختلف آن در دو قاره مختلف قرار گرفته است به طوریکه نیمه غربی شهر در اروپا و نیمه شرقی در آسیا واقع شده است.

سمت آسیایی آن عمدتا مسکونی است، بنابراین شما بیشتر جاذبه های مهم شهر را در سمت اروپایی خواهید یافت . سلطان احمد و بی اوغلو. اکثر افرادی که برای اولین بار با تور استانبول سفر می کنند بیشتر وقت خود را در این دو بخش صرف می کنند.

استانبول یک شهر تاریخی و فرهنگی است بنابراین جاذبه های زیادی را در خود جای داده است. از کلیساهای بیزانس که با موزاییک تزئین شده است تا محراب های مساجد شگفت انگیز که دارای مناره های برافراشته به آسمان می باشند، استانبول شهری است که شما را شگفت زده خواهد کرد.

بهترین زمان برای سفر به استانبول

بهار (مارس- می) بهترین زمان برای بازدید از استانبول است که بعد از آن فصل پاییز (سپتامبر-نوامبر) در رده دوم می باشد. جمعیت کمتری در این دو مقطع از سال به استانبول می آیند و آب و هوا نیز معتدل است، اگرچه در پاییز باران بیشتری نسبت به بهار می بارد.

علاقه مندان به لاله ها، که اصالتا متعلق به ترکیه است، نه هلند، از شنیدن این خبر خوشحال خواهند شد که جشنواره بین المللی گل های لاله در ماه آوریل با میلیون ها غنچه گل لاله در سراسر شهر برگزار می شود.

مارس - می:به دلایل بالا، این زمان برای بازدید از استانبول یک مقطع ایده آل است. آب و هوا نسبتا معتدل و خشک است و سطح شهر رنگارنگ خواهد بود. برای تور استانبول  خود، می توانید در ماه آوریل برنامه ریزی کنید تا بتوانید در جشنواره گل های لاله شرکت کنید.

جون - آگوست:علاوه بر اینکه این زمان شلوغ ترین زمان استانبول است، ممکن است روزها گرم و مرطوب و تا 28 درجه سانتی گراد باشد. صف ها در طولانی ترین و قیمت ها در بالاترین حالت ممکن خود خواهند بود.

سپتامبر - نوامبر:مانند بهار، پاییز زمان خوبی برای بازدید از استانبول است. آب و هوا تقریبا مشابه است، اگرچه در پاییز همانطور که گفته شد، هوا بیشتر بارانی می باشد. اگرچه در بهار جشنواره گل های لاله برگزار می شود اما پاییز نیز سهم خود را از جشنواره ها دارد مانند جشنواره جاز آکبانک و جشنواره تئاتر استانبول، که هر دو در ماه نوامبر برگزار می شوند.

دسامبر - فوریه:دسامبر تا فوریه فصل ارزان استانبول است. این زمان مرطوب ترین و سردترین زمان سال است بنابراین مطمئن شوید که لباس مناسب را به همراه داشته باشید. این می تواند بارانی و برفی با درجه حرارت پایین تا میزان 3 درجه سانتیگراد باشد.

با ما در مقالات بعدی زیما سفر پارس همراه باشید تا قبل از سفر خود اطلاعات بیشتری در مورد استانبول کسب کنید.

زیما سفر پارس ارایه دهنده بهترین تور استانبول  و تور لحظه آخری استانبول و تور ارزان قیمت استانبول به شما عزیزان می باشد.