سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حمل و نقل گردشگران در تور گوانجو - قسمت اول

حمل و نقل گردشگران در تور گوانجو - قسمت اول

حمل و نقل گردشگران در گوانجو

یکی از مهمترین اطلاعاتی که برای داشتن سفر یا  تور گوانجو  نیاز دارید، اطلاعات حمل و نقل در گوانجو می باشد. این اطلاعات می تواند برای توریست و گردشگران بسیار مهم باشد و در ساده ترین حالت، دانستن حمل و نقل در گوانجو خالی از لطف نیست. اطلاعاتی از اتوبوس، مترو و تاکسی که با هزینه های آن نیز می توانید آشنا شوید.

طی دو مقاله اطلاعات راه و ترابری و حمل و نقل مساف در گوانجو تقدیم شما همراهان خوب زیما سفر پارس می گردد. در قسمت اول این مقاله همراه ما باشید:
این بسیار آسان است که به نقاط مختلف شهر بروید، چرا که سیستم حمل و نقل عمومی به خوبی نقاط مختلف را به هم متصل می کند. اکثر مردم در گوانجو خودروی شخصی ندارند و به حمل و نقل عمومی متکی هستند، که امری بسیار خوب است – تضمین کننده شبکه حمل و نقل عمومی کارآمد - و در عین حال خوب نیست - شما باید با مردم محلی رقابت کنید، چرا که وسایل حمل و نقل عمومی معمولا بسیار شلوغ هستند.
به عنوان یک خارجی که در تلاش برای کشف شهر است، به ویژه برای اولین بار، شما باید واقع بین باشید. گوانجو، مانند بسیاری از شهرهای چینی دیگر، کمتر از علائم جاده ای انگلیسی استفاده می کند. علیرغم تلاش برای ایجاد علائم دو زبانه در سال های اخیر، آنها کمک زیادی به خارجی ها نمی کنند. با این وجود، جاذبه های توریستی کلیدی به طور قابل توجهی نشانه گذاری شده اند.

اتوبوس

پول رسمی در چین Renminbi RMB یا CNY و یا در چینی "Ren-min-bi" است. واحد اصلی یوآن است.
به خصوص به دلیل مشکل زبان، استفاده از اتوبوس توصیه نمی شود. همه نام ایستگاه ها و مسیرهای اتوبوس به زبان چینی هستند، و این باعث می شود که خارجی ها نتوانند مسیرهای خود را بیابند. دستورالعمل های صوتی نیز به زبان چینی هستند، بنابراین دانستن زمانیکه باید پیاده شوید نیز دشوار است. علاوه بر این، این وسایل حمل و نقل عمومی معمولا شلوغ هستند، و جیب بری در آنها بسیار رایج است. در نهایت، بسیاری از خیابان ها در گوانجو یک طرفه هستند، بنابراین بعید است که اتوبوس برگشت را در همان خیابان که پیاده شدید، پیدا کنید.
اگر شما از مسیر اتوبوس مورد نظر خود اطمینان دارید (مثلا اگر کارکنان هتل دستورالعمل های مشخصی به شما در مورد اینکه کدام اتوبوس را سوار شوید و چه زمانی پیاده شوید، داده اند)، استفاده از اتوبوس بسیار راحت می باشد چرا که شبکه اتوبوسرانی بسیار خوب طراحی شده است. اتوبوس ها همچنین خیلی ارزان هستند. اکثر مسیرها RMB 2 و برخی از آنها RMB 1 هزینه خواهند داشت. اکثر اتوبوس ها دارای تهویه مطبوع هستند، اما آنها به دلایل واضح در ماه های زمستان خاموش می شوند.
اگر اتوبوس را انتخاب کرده اید، از احتمال حضور جیب برها در اتوبوس مطلع باشید. همچنین، شما باید کرایه دقیق، به عنوان مثال، RMB 1 یا RMB 2 را به همراه داشته باشید – چرا که درون اتوبوس امکان پس دادن بقیه پول وجود ندارد. نیازی به خرید بلیط اتوبوس وجود ندارد، تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که پول خود را به درون صندوقی که در کنار صندلی راننده اتوبوس قرار دارد بیاندازید.

مترو

مترو بسیار راحت است، مخصوصا در ساعتهای پیک (7-9 و 5-8) به/از مرکز شهر.
خط 1 در سال 1998 شروع به کار کرد و در حال حاضر چهار خط برای مترو گوانجو وجود دارد که در پایان سال 2008 بهره برداری شد. زیرساخت ها تا سال 2010 به 9 خط رسیدند. ایستگاه های مترو به آسانی با آرم ایستگاه متروی گوانجو قابل شناسایی هستند.
هزینه مترو به طور متوسط RMB 2 برای سه ایستگاه می باشد. برای رفتن به جاذبه های توریستی اصلی و مراکز خرید، به هیچ وجه نیازی به پرداخت بیش از RMB 4 برای مسیر یکطرفه نیست. برای خرید بلیط مترو، می توانید از دکه های بلیط فروشی در ایستگاه های مترو و یا از ماشین های اتوماتیک فروش بلیط در نزدیکی ایستگاه ها استفاده کنید. دستگاه های فروش بلیط و نقشه های مسیر و دستورالعمل های صوتی درون قطار دو زبانه هستند.
قطارهای مترو تمیز بوده و تهویه مناسب دارند و برای مردم محلی محبوب هستند.
وب سایت رسمی مترو گوانجواست که می توانید مسیرها، جداول زمان بندی و کرایه ها را در آن پیدا کنید.

باتشکر از همراهی شما در قسمت اول این مقاله، همراه ما باشید تا مقاله دوم از  تور گوانجو.

توجه شما عزیزان را به تور گوانجو  زیما سفر پارس جلب می نماییم.