سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکات جالب و ضروری درباره سیستم حمل و نقل کیش

نکات جالب و ضروری درباره سیستم حمل و نقل کیش

حمل و نقل در کیش دارای ویژگی‌هایی است؛ که آن را کمی متفاوت از سایر شهرهای ایران می‌کند. اگر قصد استفاده از  تور کیش  را دارید بد نیست قبل از سفر با سیستم حمل و نقل آنجا آشنا شوید.

کیش جزیره کوچکی است که فاصله زیادی بین بخش‌های مختلف آن نیست. اما هزینه‌های حمل و نقل در آن از نرخ معمول سایر شهرهای ایران گران‌تر است. در واقع سیستم حمل و نقل کیش به طور کامل وابسته به تاکسی است؛ و شما اگر خودرو شخصی نداشته باشید؛ حتما مسیرتان به این تاکسی‌ها می‌خورد.

تاکسی در کیش

تاکسی‌های کیش همگی از کیفیت بالایی برخوردار است؛ و شما سفر راحت و سریعی را با آنها تجربه خواهید کرد. هرچند مسئله قیمت بالای کرایه‌ها ممکن است برای هرکسی جذاب نباشد.

جزیره کیش شش شرکت تاکسیرانی دارد. تاکسی پارس، تشریفات، رخش، کرانه، توسن و در نهایت تاکسی هلال ماه کیش، مجموعه شرکت‌هایی هستند که در زمینه خدمات حمل و نقل کیش فعایت می‌کنند.

روش استفاده از تاکسی‌ها در کیش هنوز تلفنی است. به این صورت که شما در هرکجای جزیره باشید با تماس تلفنی می‌توانید توسط اپوراتور، درخواست تاکسی نمایید. اپراتور نزدیک‌ترین تاکسی به شما را در اختیارتان خواهد گذاشت.

البته شنیده‌های ما حاکی از آن است که به زودی سیستم ثبت درخواست خودرو در کیش از طریق اپلیکیشن گوشی هوشمند ممکن می‌شود.

قیمت تاکسی در کیش به طور معمول ثابت است؛ و مسئله مسافت (به علت کوچکی محیط) آنچنان روی قیمت تاثیری ندارد. به طور میانگین مسیرهای داخل شهر 7 هزار تومان و از هر نقطه جزیره به سمت فرودگاه 15 هزار تومان هزینه تاکسی است.

البته شرکت تاکسیرانی هلال ماه تنها شرکتی است؛ که در بعضی مسیرهای اصلی شهر به صورت خطی اقدام به جابجایی مسافر می‌کند؛ که طبعا هزینه آن کمتر از مبلغ ذکر شده است.

تاکسی تشریفات کیش هم یکی دیگر از بخش‌های سیستم حمل و نقل کیش است؛ که به جابجایی مسافران با خودروی تشریفاتی می‌پردازد. خودروهای این شرکت کلاسیک و نسبتا بزرگ است؛ و معمولا ظرفیت حمل 6 نفر را داراست.

فراموش نکنید قوانین راهنمایی و رانندگی در کیش با شدت زیادی کنترل و رعایت می شود. پس فکر اینکه از یک تاکسی بیشتر از ظرفیت قانونی ان استفاده کنید را فراموش کنید.

مینی‌بوس در کیش

اما از تاکسی‌ها که بگذریم؛ جالب است بدانید که سیستم حمل و نقل کیش علاوه بر تاکسی، مینی‌بوس هم دارد. مینی‌بوس‌ها در جزیره کیش به صورت خطی کار می‌کنند و میانگین تعرفه آنها 1500 تومان است.

در نهایت درباره سیستم حمل و نقل کیش این نکته گفتی است که همه آنها به دستگاه کارتخوان مجهز هستند؛ و شما با خیال راحت می‌توانید کرایه خود را از طریق کارت بانکی پرداخت کنید.

اجاره خودرو در کیش

اما می رسیم به آخرین سیستم حمل و نقل در کیش. این روش دارای توضیحات مفصلی است؛ و ما در اینجا فقط چند نکته ضروری را به طور خلاصه با شما در میان می‌گذاریم.

اجاره خودرو در کیش بخصوص برای آنها که تعداد روزهای بیشتری در جزیره می‌مانند و یا میزان رفت و آمد و گشت و گذارشان زیاد است؛ گزینه خوبی است. همچنین اگر همسفر خردسال به همراه داشته باشید و بخواهید بتوانید در هر ساعتی به هرجایی که می‌خواهید بروید؛ اجاره خودرو می‌تواند راحتی و آسایش خوبی را برای شما فراهم کند.

این امکان بخصوص با توجه به قمیت نسبتا گران سیستم حمل و نقل کیش ممکن است در مواردی به صرفه نیز باشد.

از همه اینها گذشته تجربه سواری و رانندگی با خودروهای لوکس و مدل بالای دنیا، چیزی است که فقط با اجاره خودرو در کیش به دست خواهید آورد.

امیدواریم این مقاله آژانس مسافرتی و گردشگری زیما سفر پارس، مورد توجه شما قرار گرفته باشد