سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهنمای سفر و تور اروپا (بخش سوم)

تور اروپا

در ادامه دو مطلب قبل در رابطه با سفر به اروپا در این مقاله هم قصد داریم پیشنهادات و نکاتی برای سفر و  تور اروپا  برای شما بیان کنیم تا بتوانید سفری بهتر را برای خود برنامه ریزی کنید.

نکته‌های برای صرفه‌جویی در سفر به اروپا

برای سفر به کشورهای اروپایی راهنمای اختصاصی هر کشور، جزئیات مربوط به آن کشور را در اختیارتان می‌گذارد، اما در اینجا به برخی از نکات عمومی که به شما کمک می‌کند با هزینه‌ای کم به اروپا سفر کنید اشاره می‌کنیم.

1. پیک‌نیک: در این قاره مغازه‌های کوچک زیادی هست که در آنها می‌توانید ساندویچ‌های آماده بخرید یا مواد اولیه را تهیه و خودتان غذا را آماده کنید. غذایتان را بخرید، آن را در فضای باز بخورید و شهر را تماشا کنید. این یک راه بسیار لذت‌بخش و مقرون به صرفه برای غذا خوردن در تور اروپا می باشد.

2. کوچ‌سرفینگ: هاستل‌ها معمولا خیلی زود پر می‌شوند. اگر تنها سفر می‌کنید، می‌توانید از خدمات کوچ‌سرفینگ استفاده کنید، که از طریق آن می‌توانید با افراد محلی ارتباط برقرار کنید که، اجازه می‌دهند به صورت رایگان یا با هزینه‌ای اندک در منزل آنها اقامت کنید.

3. غذاهای محلی و ارزان: راههای دیگری هم برای صرفه‌جویی درهزینه غذا در سفر و تور اروپا  وجود دارد. از ساندویچ فروشی‌های محلی یا ماشین‌ها و دکه‌های خوراکی فروشی خیابانی و غیره غذا بخرید.

4. کمپینگ: یکی از سرویس‌های کمپینگ بسیار خوب Camp in My Garden است که به شما اجازه می‌دهد چادر خود را در حیاط افراد محلی به صورت رایگان یا با هزینه اندک (حدود 4 تا 10 یورو) برپا کنید.

این سرویس تقریبا جدید از سال 2010 آغاز به کار کرده است، اما هر روز تعداد افراد بیشتری در آن ثبت‌نام می‌کنند. همه افرادی که حیاط خود را در اختیار قرار می‌دهند، پروفایل‌هایی دارند که نوع خدمات و امکاناتی که ارائه می‌کنند را به شما اطلاع می‌دهند.

5. اتوبوس: شرکت‌های اتوبوسرانی کم هزینه مانند فلیکس‌باس می‌توانند شما را با هزینه‌ای اندک از این سر قاره به آن سر قاره ببرند.

6. بلیط قطار: در سفر به اروپا با بلیط‌های یورِیل، می‌توانید صدها دلار صرفه‌جویی کنید. اگر سفرتان طولانی و بین کشوری است، این بلیط‌ها واقعا ارزشش را دارند.

7. تورهای گشت شهری رایگان: یکی از بهترین چیزها در سفر به اروپا این است که در همه شهرهای بزرگ تورهای پیاده‌روی رایگان است. یک راه عالی برای دیدن جاذبه‌های شهر و اطلاع از تاریخ و سابقه آنها، و بدون پرداخت هیچ پولی همین تورهای گردشگری می باشد.

8. برنامه‌ریزی: حمل و نقل می‌تواند دشمن بودجه شما باشد. مسافرت هزینه دارد. یک راه خوب برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها، اجتناب از حرکت در مسیرهای ناگهانی و بدون برنامه است. در یک مسیر مشخص حرکت و از دوبرابر شدن هزینه‌هایتان جلوگیری کنید.

9. پرواز ارزان:  اگر می‌دانید کجا می‌خواهید بروید و نمی توانید با قطار بروید، سعی کنید پروازتان را زود رزرو کنید. شرکت‌های زیادی مانند Transavia، Easyjet، Wizz و Ryanair تخفیف پرواز می‌دهند.

10. کارت توریستی شهری بگیرید: دفاتر گردشگری محلی برای همه جاذبه‌ها، تورها و رستوران‌ها کارت توریستی می‌دهند. با این کارت‌ها ورودی برخی جاذبه‌ها و تورها رایگان خواهد شد و یا تخفیف‌های قابل‌توجهی در نظر گرفته می‌شود.

همچنین در  تور اروپا  برای حمل و نقل عمومی، برخی رستوران‌ها و مراکز خرید هم می‌توان تخفیف گرفت. مثلا با کارت VisitOslo در اسلو نروژ، حمل و نقل عمومی رایگان خواهد بود.

با خرید بلیط موزه‌های پاریس، ورودی موزه‌ها 78 یورو کمتر از قیمت عادی می‌شود و با London card می‌توانید تخفیف‌های خوبی بگیرید. اگر قصد گشت و گذار دارید، حتما این کارت ها را بگیرید.

11. از فروشگاه‌های تخفیف‌دار خرید کنید: با خرید مواد غذایی از سوپر مارکت‌های تخفیف‌دار مانند Profi، Lidl، Aldi و Penny Market، در هزینه‌ها صرفه جویی کنید.

12. کارت ISIC بگیرید: برای صرفه جویی 20 الی 50 درصدی در هزینه ورودی موزه‌ها و سایر جاذبه‌های توریستی، حتما یک کارت دانشجویی معتبر همراه داشته باشید. وقتی کارت شناسایی دانشجوی خارجی همراه نباشد، کارت ISIC (کارت دانشجویی بین‌المللی) نیز کار را راه می‌اندازد.

13. همسفر پیدا کنید: اگر برنامه سفرتان منعطف است، از سرویس رایدشر (Rideshare) (BlaBlaCar) استفاده کنید و با ماشین‌های مردم محلی برای سفر‌های بین شهری حتی میان کشوری سفر کنید.

با این کار علاوه بر کاهش هزینه‌ سفر، با افراد جالبی آشنا شده و چیز‌های زیادی راجع‌ به فرهنگ و نوع زندگی آنها کشف می‌کنید رانندگان تایید‌شده هستند و این نوع سفر کاملا امن است.

با  تور اروپا  زیما سفر پارس یک سفر عالی در این قاره داشته باشید. تور ارزان اروپا  و تور لحظه آخری اروپا  زیما سفر پارس فرصتی مناسب برای سفر به اروپا می باشد.